2. Der spilles på et bræt med 11x11 felter, og brikkerne stilles op som vist:
3. Angriberne flytter først, og derefter skiftes man til at flytte.
Alle brikker kan flytte så langt der er fri bane lodret eller vandret, ligesom et tårn i skak.
En brik flyttes.
4. Alle brikker slås, hvis de fanges mellem to fjendtlige brikker lodret eller vandret. De to fjendtlige brikker skal enten være på felterne over og under eller på felterne til venstre og til højre for den angrebne brik.
En brik er kun slået, hvis fælden klapper ved modstanderens træk, og det er derfor tilladt selv at flytte ind mellem to fjendtlige brikker uden at være slået.
En slået brik fjernes fra brættet og er ikke længere med i spillet.
Kongen kan være med til at slå brikker.
Brikker slås.
Brikken er ikke slået.
5. Målet for kongens side er at flytte kongen til et hvilketsomhelst kantfelt. Dermed er kongen undsluppet og hans side vinder.
Kongens side vinder.
6. Angriberne vinder, hvis de kan fange kongen, før han undslipper. Kongen tages som alle andre brikker.
8. Hvis angriberne omringer kongen og ALLE tilbageværende forsvarere, vinder de, da de har forhindret kongen i at undslippe.
Angriberne vinder ved at omringe alle forsvarere.
Prøv spillet på aagenielsen.dk